PRIDAŤ OTÁZKU NA LEGRANDFORUM.sk

Meno *
E-mail *
Telefón *
Informácia o telefónnom čísle nebude zverejnená,
slúži iba na interné účely pre potrebu ďalšej konzultácie.
Zaradenie *
Nadpis *
Otázka *
 
  polia označené * sú povinné

Často kladené otázky

 

1. Čo potrebujem k tomu, aby som mohol prijať volanie z domáceho telefónu/vstupného panelu na svojom smartphone?

a) Video telefón Classe 300X Wi-Fi (pripojený k internetu prostredníctvom Wi-Fi siete) a 2vodičový vstupný systém (vstupný panel, zdroj...) 

Základná schéma. 

   

Môžem 2vodičový systém a prístroj Classe 300X Wi-Fi inštalovať aj ako náhradu klasického zvončeka?

 ÁNO, za nasledovných podmienok:

  • je treba sa vyvarovať súbehu silového a komunikačného vedenia
  • je treba zhodnotiť stav pôvodnej kabeláže
  • pri použití nepokrúteného páru je vzdialenosť medzi video telefónom a vstupným panelom obmedzená na 40 metrov

 

b) Internetové pripojenie v dome kde je Classe 300X nainštalovaný

 

c) Wi-Fi router, wi-fi signál musí mať v mieste inštalácie Classe 300X Wi-Fi dostatočnú silu

Ako overiť silu wi-fi signálu?

Silu wi-fi signálu možno overiť priamo na displeji video telefónu Classe 300X Wi-Fi a to pomocou ikony v pravej hornej časti obrazovky:

signál OK
signál OK
  
signál OK viacmenej táto sila signálu je pre správnu funkciu systému hraničná, zvážte presunutie Wi-Fi routeru bližšie k telefónu Classe 300X Wi-Fi alebo posilnite Wi-Fi signál
signál je nedostatočný, presuňte Wi-Fi router bližšie k video telefónu Classe 300X Wi-Fi alebo posilnite Wi-Fi signál

Ako prípadne Wi-Fi signál posilniť?

Základná možnosť je presunúť Wi-Fi router bližšie k telefónu Classe 300X WI-FI. Pokiaľ to nie je možné tak treba nainštalovať tzv. Wi-Fi extender napríklad TP Link TL-WA855RE alebo iný. Je treba mať na pamäti nasledujúce:
  1. Wifi extender je nutné inštalovať v mieste kde je signál Wi-Fi routeru ešte dostatočne silný.
  1. Použitie Wifi extenderu znižuje rýchlosť dátového prenosu k zariadeniam (PC), ktoré sú k sieti pripojené. Toto sa môže negatívne prejaviť napr. pri sťahovaní alebo hraní hier na PC.

Z tohoto dôvodu nie je vhodné inštalovať viac ako jeden extender.

 

d) Smartphone s aplikáciou Door Entry. Min. verzia operačného systému je Android 4.2.x alebo iOS 8.1.x (vrátane). Aplikáciu je možné stiahnuť zadarmo na Google Play alebo iTunes. Pre OS Windows nie je aplikácia dostupná.

 

e) Smartphone musí byť pripojený k rovnakej Wi-fi sieti (použitie v rámci bytu alebo rodinného domu) alebo musí mať aktívne dátové pripojenie (použitie vo svete mimo Vás domov).

Aké rýchle dátové pripojenie na svojom smartphone potrebujem?

Pre správnu funkciu je nutné byť pripojený k dátovej sieti rýchlosti 4G(LTE) alebo 3G. Na dátovom pripojení H a H+ nemusí aplikácia fungovať na 100 % (dlhá odozva, oneskorenie komunikácie). S rýchlosťou GPRS a EDGE bude aplikácia nefunkčná.

Ako overiť funkčnosť dátového pripojenia?

Funkčnosť dátového pripojenia vo vašom mobile overíte najlepšie otvorením internetového prehliadača a načítaním ľubovolnej internetovej stránky.

2. Koľko smartphonov môžem pripojiť k video telefónu Classe 300X Wi-fi?

  • Môžem pripojiť celkom 20 zariadení (smartphonov alebo tabletov).
  • Celkový počet 20 zariadení môžem pripojiť k 10 účtom. Je možné pripojiť všetky na jeden účet alebo ich množstvo rozdeliť medzi jednotlivé účty.
  • Iba prvé 3 prihlásené smartphony ( i keď sú priradené k rôznym užívateľom) zobrazia pri volaní obraz z kamery vstupného panelu. Ostatné smartphony iba zvonia a obraz sa ukáže vo chvíli, keď je na nich hovor prijatý – tzv. funkcia MASTER/SLAVE.

3. Koľko telefónov Classe 300X Wi-fi môžem mať v jednom byte?

Vždy max. 1. Platí pravidlo „1 Wi-fi sieť = 1 Classe 300X Wi-Fi“. Jednoltivé Wi-Fi siete sa od seba odlišujú tzv. SSID, čo je v podstate ich názov. Na Wi-fi sieť, ktorá sa volá napríklad „Novotný Wi-Fi“ bude pripojený jeden Classe 300X Wi-fi.
 

4. Môže byť môj smartphone spárovaný s viacerými telefónmi Classe 300X Wifi v rôznych bytoch?

ÁNO, ale aplikácia vo vašom smartphone môže byť v jednej chvíli prihlásená iba k jednému účtu. Nie je možné súčasne prijímať volanie napríklad z Vašej kancelárie a zároveň z bytu. Vždy sa musíte v aplikácii na Vašom smartphone prihlásiť k príslušnému účtu. Napríklad účet „kancelaria@zoznam.sk“ pre príjem hovorov z video telefónu v kancelárii a ďalší účet „mojdom@zoznam.sk“ pre prijatie hovorov z domu.
 

5. Môžem jednoducho kdekoľvek povoliť/zakázať smerovanie hovorov zo vstupného systému na svôj smartphone?

Na úvodnej obrazovke video telefónu Classe 300X Wifi stlačte príslušnú ikonu a vyberte požadovanú možnosť:

Přesměrování aktivní Presmerovanie aktívne
Přesměrování neaktivní Presmerovanie neaktívne

 

6. Môžem pripojiť Classe 300X Wi-fi k internetu aj cez 3G/4G router ( tzv. „mobilný internet do domácnosti alebo na chatu“) alebo musí byť internet privedený do domu pevnou linkou (napr. UPC)?

Samozrejme je možné použiť 3G/4G router. Podstatná je len kvalita (rýchlosť) mobilnej siete v mieste inštalácie, ktorá by mala byť na úrovni 3G alebo 4G. S pripojením H, H+ nemusí byť inštalácia 100 % funkčná zatiaľ čo pripojenie EDGE alebo GPRS je celkom nevyhovujúce.
 

7. Aké sú požiadavky na Wi-fi router?

IEEE 802.11 b/g/n (2,4 GHz); 13 kanálov

Podporované metódy overenia a šifrovacie metódy

  • OPEN WPA-PSK
  • TKIP WPA2-PSK (doporučené)
  • AES WEP 64 bits
  • WEP 128 bits
  • WPS overenie (podporované pre WPA2-PSK)

8. Podporuje Classe 300X Wi-fi šifrovanie WPA-2 Enterprise?

Nie. Vaša domáca Wi-fi sieť musí pre overenie a šifrovanie použiť nasledujúce štandardy:
  • OPEN WPA-PSK
  • TKIP WPA2-PSK (doporučené)
  • AES WEP 64 bits
  • WEP 128 bits
  • WPS overenie (podporované pre WPA2-PSK)

9. Aké sú nároky video telefónu Classe 300X Wi-fi na šírku pásma v domácej sieti Wifi?

  • Nároky na šírku pásma sú veľmi nízke a to: UPLOAD...........300 kbit/s, DOWNLOAD .........100 kbits/s
  • V bežnej prevádzke napríklad v rodinnom dome, nie je toto potrebné riešiť. Šírku pásma môže negatívne ovplyvniť iba pokiaľ užívatelia rovnakej Wi-Fi siete naozaj vo veľkej miere sťahujú dáta alebo prehrávajú video súbory z internetu.

10. Môžem použiť rovnakého užívateľa a jeho účet pre pripojenie aj iných zariadení než je video telefón Classe 300X Wi-fi?

Áno, všetky zariadenia Legrand/Bticino fungujú na rovnakom princípe (napr. spínaná zásuvka a zásuvkový blok) využívajú rovnaký „cloud server“.
 

11. Ako môžem video telefón Classe 300X Wi-Fi uviesť do pôvodného nastavenia (reset)?

K tomuto účelu slúži tlačidlo RESET na dotykovej obrazovke v menu: Nastavenia-Konfigurácia. Po resetovaní video telefónu budú z neho odobratí všetci užívatelia a ich zariadenia (smartphony, tablety). Užívateľa alebo jednotlivé zariadenia je možné odoberať i jednotlivo viz. „Užívateľská príručka“.